Média

 
 

Zájem statisíců Rusů a Ukrajinců v minulých dnech vzbudil průběh debatního pořadu Proces ruské televize Zvězda. Když byla řeč o synovi jednoho z účastníků debaty, tento dosud distingovaně vystupující diskutér, ukrajinský novinář Jurij Kot nezůstal v klidu při výhrůžně znějící poznámce svého nacionalistického spoluobčana, známého politologa Vjačeslava Kovtuna. Vyřídil si to s ním přímo ve studiu.

Po předloňském deviantním vítězství exhibicionisty Thomase Neuwirtha („Conchita Wurst“) v soutěži Eurovision Song Contest se zdálo, že nic nechutnějšího v tomto stále úchylnějším podniku už nastat nemůže. Letošní ročník ukázal, že může.

Veřejnoprávní Česká tisková kancelář a další média v České republice v souvislosti s výročím osvobození země před 71. lety pokračují v přepisování výsledků druhé světové války. Dělají to plíživě: každým rokem lze sledovat „salámově“ prováděnou změnu slovníku v článcích připomínajících tuto zcela zásadní událost v historii lidstva. Sovětský svaz a Rusko musejí být vykreslovány výhradně v negativním světle nebo zcela ignorovány, zatímco „spojenci“ jsou za každou cenu podsouváni coby ti jediní, které musíme oslavovat.

Může to jít ještě dál a hlouběji? Těžko. Česká televize už zcela nepokrytě a v přímém přenosu přiznává to, co bezmála celý národ ví nebo tuší už dlouho. Zcela hloupě se tentokrát uvařila ve vlastním kotli, pod který už mnoho let sama vydatně přikládá.

Kniha, která nás učí žít změnu, kniha, která inspiruje a nepoučuje.

Souhlasu netřeba z pera Jana Cambella je základní teze autorova pohledu na přístup k ekologickému, efektivnímu a ekonomickému myšlení, komunikaci a chování člověka a společnosti. Teze podporuje individuální snahu analyzovat příčinu příčin dění ve světě a hledání řešení výzev, se kterými se denně setkáváme na poli vědeckém, politickém, na poli vzdělání a podnikání.

„Já se bojím Ameriky, Rusů ne. Rusko považuji za jistotu,“ tak se slovenský zpěvák Jožo Ráž vypořádal s dalším pokusem šířit strach z Ruské federace, tentokrát na DVTV.

Až budou podporovatelé „prozápadní“ kyjevské vlády znovu tvrdit, že „fašismus na Ukrajině je jen účelově stvořený strašák proruské propagandy a už vůbec s ním nelze spojovat oficiální vládnoucí linii v Kyjevě“, nechť si přečtou tuto zprávu: Porošenko podepsal zákaz nových ruských filmů na Ukrajině.

V centru Kazaně se v úterý 19. dubna odehrál improvizovaný dvouminutový koncert, jehož záznam se bleskurychle šíří ruským internetem.

„Vlastenectví, to je velmi vážná otázka, protože jde o národní identitu. V Rusku, pro ruského člověka, je vlastenectví nosnou součástí národního sebeurčení, hodnota, která se nachází přímo v jeho srdci. A toto, ke své vlastní škodě, ztratily a ztrácejí mnohé jiné národy v Evropě.“

Server iDNES v pátek 8. dubna zveřejnil ironicky laděný text nadepsaný titulkem „KLDR vystavila výkvět svého průmyslu, ale jen na obrázcích“. A v podstatě s tímto závěrem si redakce internetového magazínu vystačila. Zveřejnit informaci o hmatatelných výsledcích severokorejského průmyslu se ukazuje jako účelově nepřípustné.

Bývalý gruzínský prezident, věčný reformátor, oblíbenec Spojených států, iniciátor války s Ruskem a nyní gubernátor ukrajinské Oděské oblasti Michail Saakašvili vede tiskovou konferenci v neznámém jazyce, který měl patrně představovat ukrajinštinu. Redakce iDNES možná stále nepochybuje o tom, že tento vysoce kompetentní politik „učiní z Oděsy ekonomický zázrak“. Dalšího komentáře, znalosti ukrajinštiny ba ani kontextu k tomuto videu netřeba.

Strana 4 z 6
Reklama

Přečtěte si

Dnes je pátek 23. srpna 2019 a svátek má Sandra.
 
Reklama

 

 

Nejčtenější články - Média

Reklama

Partneři

Měny a komodity

Potřebujeme vaši podporu

EURASIA24.cz je zcela nezávislý server, fungující jen a pouze díky nadšení a obětavosti skupiny lidí z České republiky a Slovenska, kteří web tvoří výhradně ve svém volném čase a dosud s vynaložením vlastních prostředků.   Nejsou za námi žádní investoři, oligarchové, majitelé vydavatelských domů nebo korporací, politici ani „ruští agenti“ či „kremelské peníze“.

Vrátit se nahoru
Reklama