Věda&Technika

 
 

V Rusku byl vyvinut nový způsob zasklení kabin vojenských, ale i civilních letadel křemičitým sklem. Oznámila to Sjednocená letecká korporace (OAK – z ruského Объединённая Авиастроительная Корпорация). Nová technologie byla vyzkoušena na nejnovějším ruském stíhacím letounu páté generace PAK FA.

Proces integrace poloostrova Krym do Ruské federace je po právní i ekonomické stránce přes intriky ukrajinské vlády a nacionalistů nezadržitelný.

V největší podzemní námořní základně NATO, vytesané ve skalách Norska, sídlí nyní ruské lodě.

Je to základna budovaná proti Sovětskému svazu a v době studené války stála půl miliardy USD. Nyní je v takové pozici, že z ní není možno vystrnadit ani jedinou ruskou loď. Z pohledu NATO je to „zrada“.

Začala stavba létající laboratoře – nosiče na bázi letounu Il-76.


Podle oficiálních informací byla v LII (Letecko-výzkumný ústav M. M. Gromova) zahájena přestavba letounu Il-76 na létající laboratoř, jejímž úkolem bude uskutečnění testů s odpoutáním hypersonického „létajícího zařízení“ od letounového nosiče.

Ruský portál Politikus.ru přinesl výčet dvaceti méně známých zajímavostí o Rusku. Zde jsou:

V Rusku intenzivně pokračuje stavba nového kosmodromu Vostočnyj a jeho příprava ke startům kosmických nosičů. Tento další nezpochybnitelný úspěch současného ruského státu bude završen předpokládaným dokončením stavby celého komplexu v roce 2018 – a samozřejmě starty nosičů Sojuz-2 a později Angara.

Jestliže již jsme si zvykli, že ruská vojenská letecká technika je ve světě plně konkurenceschopná, pak co se týká civilní letecké techniky, jsou naše obchodní úspěchy podstatně méně přesvědčivé. Naštěstí se situace začíná měnit.

Na internetu se objevily první fotografie velkého SUV projektu Kortež (Kolona), který představuje budoucnost ruského prezidentského vozového parku.

„Aby si Rusko udrželo vedoucí postavení v konstrukcích raket, bude se muset vrátit k nadějným vývojovým projektům zahájeným ještě za sovětské éry. Tím nejdůležitějším z nich jsou jaderné motory,“ říká jaderný fyzik, veterán sovětského a ruského raketového výzkumu Igor Nikolajevič Ostrecov.

Jak budou vypadat dopravní letouny blízké budoucnosti? Kde vznikají projekty revolučních linerů a jakou mají šanci na realizaci? Na tyto a množství dalších otázek odpovídá článek webu ruského týdeníku Argumenty týdne.

Při výrobě dílů z uhlíkových kompozitů pro letoun MC-21 využívají ruští výrobci ty nejmodernější technologie a předstihují tak vývojáře amerického Boeingu, informují japonská média. K článku je video z konstrukce trupu letounu.

Strana 2 z 3

Přečtěte si

 

 

 

Nejčtenější články - V&T

Potřebujeme vaši podporu

EURASIA24.cz je zcela nezávislý server, fungující jen a pouze díky nadšení a obětavosti skupiny lidí z České republiky a Slovenska, kteří web tvoří výhradně ve svém volném čase a dosud s vynaložením vlastních prostředků.   Nejsou za námi žádní investoři, oligarchové, majitelé vydavatelských domů nebo korporací, politici ani „ruští agenti“ či „kremelské peníze“.

Vrátit se nahoru