Média

 
 

Šestadvacetiminutový ruský dokument o jednom z nejnebezpečnějších a přitom téměř neznámém incidentu, který se odehrál v roce 1988 v Černém moři.

Ruská federace pokračuje v procesu znovuzískání suverenity, tentokrát v klíčové oblasti sdělovacích prostředků. Od Nového roku musely zásadně klesnout podíly zahraničních vlastníků všech médií v Rusku a staly se výrazně menšinovými.

Proč Eurasia24.cz cituje především z ruských a jiných nezápadních informačních zdrojů? Protože západní „mainstreamová“ média považuje za nástroje jejich vlastníků – globální oligarchie – k vedení informační války, jejíž cíle se zcela shodují s cíli horké války. Ať už jde o její ukrajinskou, jemenskou nebo syrskou frontu či přímé dopady na Evropu. Tentokrát činíme výjimku a odkazujeme na článek v New York Times.

Eurasia24.cz v minulých dnech několikrát informovala o zostřující se situaci na Ukrajině, kde se fyzické konflikty a napadání nevyhýbají ani nejvyšším patrům ukrajinské politiky. Nesmrtelnými se už staly záběry „únosu“ premiéra Jaceňuka s květinou od řečnického pultu či vrh sklenicí vody ministra vnitra Arsena Avakova po gubernátorovi Oděské oblasti Michailu Saakašvilim.

Internetové publikum v Rusku si oblíbilo video, které nápaditým způsobem popisuje sedmdesát let vývoje země. Počínaje vítězstvím ve Velké vlastenecké válce, přes budování Sovětského svazu, temná devadesátá léta, provázená příchodem liberalismu, morálním i hospodářským úpadkem, až po současnost.

Bída, hlad, utrpení, podvyživené děti, nešťastní lidé bez výrazu, prázdné ulice, silnice bez aut. Právě takto korporátní média nejčastěji popisují „nejuzavřenější zemi světa“, Korejskou lidově demokratickou republiku. Jak je to doopravdy?

Na počest rudoarmějců, kteří pod velením generála I. V. Panfilova v roce 1941 hrdinně bránili Moskvu před německým tankovým útokem, vznikl v Rusku nový film s příznačným názvem: 28 panfilovců. Ruskou premiéru má v druhé polovině listopadu, ale už nyní je k vidění kvalitní trailer i s českými titulky.

Politické, ekonomické a proxy válečné útoky proti Rusku nabírají na síle. Události z první poloviny listopadu roku 2015 jsou možná milníkem v mediální válce proti této zemi na území České republiky, protože přímo cílí na děti a novináře.

Že se „v Moskvě pije“, je už klišé zažité od dob Borise Jelcina. Stále pravdivé? Na to nechť si odpoví každý sám po prohledání internetu a nalezení či nenalezení přímých důkazů o tom, že se kdy při výkonu svých státnických funkcích opil Vladimir Putin, Dmitrij Medveděv nebo třeba Sergej Lavrov. Hledání to bude nesnadné, ne-li marné. Naproti tomu v případě „našeho“ předsedy Evropské komise, Lucemburčana Jean-Claude Junckera je odpověď nabíledni.

Izraelskému letectvu se tentokrát nezadařilo. Na facebookové stránce Izraelských vzdušných sil je zveřejněno přání fanouškům k svátku Halloween s motivem tykve, do níž je namísto obvyklých očí a zubů počítačově „vyřezána“ silueta stíhacího letadla. Potíž je v tom, že nejde ani o jeden z typů používaných izraelským letectvem, nýbrž o… ruský Suchoj Su-27.

Americké úřady pokládají televizi RT za důležitý element „putinské mašinérie propagandy“. Aby s ní bylo možné bojovat, někteří vysoce postavení Američané vyzývají ke konfiskaci majetku televizní stanice na svém území. Hlavní redaktorka RT Margarita Simonjan vyjádřila pobouření nad těmito útoky na médium z Ruska a poznamenala, že Spojené státy nemají pro zmrazení aktiv televizního kanálu žádné právní důvody. Zdůraznila, že Washington používá jakoukoli falešnou záminku, aby umlčel hlas RT.

Strana 5 z 5

Přečtěte si

 

 

 

 

 

Nejčtenější články - Média

 

loading...

 

Potřebujeme vaši podporu

EURASIA24.cz je zcela nezávislý server, fungující jen a pouze díky nadšení a obětavosti skupiny lidí z České republiky a Slovenska, kteří web tvoří výhradně ve svém volném čase a dosud s vynaložením vlastních prostředků.   Nejsou za námi žádní investoři, oligarchové, majitelé vydavatelských domů nebo korporací, politici ani „ruští agenti“ či „kremelské peníze“.

Vrátit se nahoru