Média

 
 

Podle odhadů Sorosových expertů stojí redakční nezávislost Guardianu přibližně 100 tisíc dolarů a asi deset individuálních grantů pro novináře.

Některé evropské sdělovací prostředky pomalu začínají „jít do sebe“. Po dlouhém a zřetelně z přinucení vedeném protirusky zaměřeném období se na stránkách západního tisku začínají objevovat zcela objektivní články.

Titulní zprávou portálu Novinky.cz byl v pondělí 29. srpna převzatý článek nadepsaný „Krym dva roky po anexi: Zchudli jsme a Moskva na nás kašle“. Vytvořila a rozšířila jej agentura Reuters – hlásná trouba globální oligarchie, a je dokonalým příkladem mediální manipulace a informační války proti Rusku.

Jak nedávno Eurasia24.cz ukázala na příkladu článku o protiruské kampani gay pornoherce Jandy a jeho sponzorů, „pravicoví“ čtenáři „nejdůvěryhodnějšího zpravodajského portálu na českém internetu“ už ve velkém odhalují pokusy manipulaci a adekvátně na ně reagují. Tentokrát se „vzbouřili“ proti pokusům líčit naruby francouzskou realitu ve prospěch globální oligarchie.

„České“ sdělovací prostředky přesně v souladu s předepsanými notami mediálně zahlazují brutální vyvraždění tisíců Srbů silami NATO v roce 1999. Veřejnoprávní ČTK, která svým servisem zásobuje všechna v tuzemsku působící mainstreamová média, velebí amerického viceprezidenta Joe Bidena coby posla smíření, zatímco obyčejné Srby jako obvykle pasuje do role „ultranacionalistické zvěře“.

Už i tradičně antizemanovské, liberální a rusofobní publikum serveru iDNES.cz začíná chápat realitu. Začíná chápat, že se stalo obětí brutální informační mašinérie, a rozumět tomu, jak tato mašinérie funguje. A co víc, jeho reakce musela tentokrát sponzorům a protagonistům „vyplachovací“ kampaně způsobit šok.

Zájem statisíců Rusů a Ukrajinců v minulých dnech vzbudil průběh debatního pořadu Proces ruské televize Zvězda. Když byla řeč o synovi jednoho z účastníků debaty, tento dosud distingovaně vystupující diskutér, ukrajinský novinář Jurij Kot nezůstal v klidu při výhrůžně znějící poznámce svého nacionalistického spoluobčana, známého politologa Vjačeslava Kovtuna. Vyřídil si to s ním přímo ve studiu.

Eurasia24.cz spouští vlastní YouTube kanál a jako první přináší přeložený a otitulkovaný rozhovor novináře Charlese Bausmana z portálu Russia Insider s ruským analytikem, spisovatelem a nyní taktéž politikem Nikolajem Starikovem.

Po předloňském deviantním vítězství exhibicionisty Thomase Neuwirtha („Conchita Wurst“) v soutěži Eurovision Song Contest se zdálo, že nic nechutnějšího v tomto stále úchylnějším podniku už nastat nemůže. Letošní ročník ukázal, že může.

Tak zní žhavé téma ruských médií. Mluví o tom i ruští politikové. Historické události a současné kroky západních médií nasvědčují, že tomu tak je. Eurasia24.cz přináší překlad rozhovoru internetového deníku Russia Insider s analytikem působícím pod pseudonymem The Saker.

Veřejnoprávní Česká tisková kancelář a další média v České republice v souvislosti s výročím osvobození země před 71. lety pokračují v přepisování výsledků druhé světové války. Dělají to plíživě: každým rokem lze sledovat „salámově“ prováděnou změnu slovníku v článcích připomínajících tuto zcela zásadní událost v historii lidstva. Sovětský svaz a Rusko musejí být vykreslovány výhradně v negativním světle nebo zcela ignorovány, zatímco „spojenci“ jsou za každou cenu podsouváni coby ti jediní, které musíme oslavovat.

Strana 2 z 5
 

Nejčtenější články - Média

  • Další odhalená manipulace namířená proti Rusku a Asadovi. Západní propaganda se mění v obří blamáž
    Egyptská policie zatkla pět lidí, kteří zneužili děti jako aktéry falešných videozáběrů a fotografií předstírajících utrpení v syrském Aleppu. Záběry měly prostřednictvím sociálních médií ukázat „hrůzy páchané syrskou armádou a ruským letectvem“.
    úterý, 20 prosinec 2016 22:23 Přečteno 5605 krát
  • Totální kolaps zdravého rozumu na Novinkách
    Server Novinky.cz zveřejnil v úterý 10. ledna zprávu nadepsanou titulkem „Vandalové u Lvova zneuctili památník upáleným Polákům“. Kdo je v tomto textu mezi řádky obviněn z uvedeného činu, to je snad každému jasné.
    úterý, 10 leden 2017 23:06 Přečteno 3473 krát
  • Česká televize – velký případ pro cenzurní útvar
    Pokud je nový cenzurní útvar „pro boj s dezinformacemi“ při ministerstvu vnitra co k čemu, měl by okamžitě zasáhnout a „uvést na pravou míru“ obsah Zpráviček pro děti na České televizi.
    pondělí, 02 leden 2017 23:32 Přečteno 3023 krát

Potřebujeme vaši podporu

EURASIA24.cz je zcela nezávislý server, fungující jen a pouze díky nadšení a obětavosti skupiny lidí z České republiky a Slovenska, kteří web tvoří výhradně ve svém volném čase a dosud s vynaložením vlastních prostředků.   Nejsou za námi žádní investoři, oligarchové, majitelé vydavatelských domů nebo korporací, politici ani „ruští agenti“ či „kremelské peníze“.

Vrátit se nahoru